HELP! MY WEAVE ITCHES!!




Helloo!


Vandaag ga ik het hebben over haren, en dan voornamelijk over nep haar.
Sinds vorig jaar gebruik ik weave. Dit betekent dat ik mijn eigen haar in laat vlechten en op die vlechten nep haar in laat naaien. Het erop zetten is niet pijnlijk, maar oh wat kunnen er pijnlijke en jeukende dagen volgen. De eerste keer dat ik weave had gezet, zat mijn vlechten veel te strak. Er kwam zelf bloed uit mijn hoofdhuid (Dan weet je al hoe straks het zat).
Mijn moeder had me geholpen het losser te maken, door olie op mijn hoofdhuid te smeren en een beetje aan de vlechten te trekken. De tweede keer had ik in het begin veel jeuk. Kon er echt niet van slapen. Volgens mijn moeder kwam het doordat mijn haar vuil was, dus heb ik het meteen gewassen. Na het wassen van mijn haar, was ik eindelijk verlost van de jeuk.

Het is nu 1 jaar later en heb weer weave laten zetten. In plaats van Brazilian hair (Real human hair), heb ik deze keer gekozen voor de goedkopere variant. Nu heb ik human hair in maar van minder kwaliteit. Ik weet niet of het daar aan ligt, maar ik heb vanaf zaterdag (toen heb ik mijn haren laten doen) ontzettende jeuk. Op dit moment ben ik aan het typen en mijn hoofdhuid aan het krabben tegelijkertijd. IK WORD ER GEK VAN!!!! En ja, ik heb mijn haar gewassen! Ik heb dood lopen zoeken naar oplossingen via het internet, maar het mocht niet baten. Ik kwam verschillende dingen tegen zoals; haren wassen (Gedaan) en  mijn hoofdhuid moisturizen (weet niet of het een woord is) omdat het veel te droog is (Gedaan). Ik heb de laatste paar dagen super slecht geslapen. Elke keer voel ik jeuk en kan er niets aan doen. Als ik mijn hoofdhuid begin te krabben, dan gebeurt er helemaal niets. Ik ben radeloos en weet echt niet wat te doen. Mijn laatste optie is dat ik mijn weave eruit zal moeten halen. Pff, wat ga ik dat jammer vinden. Ik hou van mijn mooi lang (nep) haar. Vooral nu dat de feestdagen er aankomen. I want to look fabolous!!

Achja, ik hoop dat ik nog andere oplossingen kan vinden. Anders is het goodbye tegen mijn mooie haartjes.



6 opmerkingen:

  1. Waarom neem je niet met clips zeg maar dan kan je het elke avond eruit halen en toch elke dag je lange haren behouden :p leuke blog trouwens :D xxx Angelina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel! Ja, de volgende keer ga ik die zeker nemen. Ik vind het nu wel zonde om weg te halen omdat ik er voor betaald heb. Maar next time gewoon Clips!

    -x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi hi! Ik had hetzelfde probleem, maar dan met de Weave met ringetjes. Zelfs nu na 1,5 maand jeukt het af en toe nog steeds. Ook lijkt m'n haar net stro aan de onderkant, dus ik ga waarschijnlijk proberen om het er uit te halen vandaag. Bijna 1,5 jaar later, maar grappig dat ik op je Blog terecht kom!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, altijd leuk als mensen opeens op mijn blog komen. Dat is helaas niet vaak zo. Ik gebruik geen weave meer. Gebruik nu al een tijdje die met klepjes en dat vind ik persoonlijk nu veel fijner. Met ringetjes is het ook wel fijn maar dan krijg ik ook wat jij dan had met uitkammen.

      Verwijderen
  4. Ik heb mn hele hoofd laten weaven maar ga kapot van de jeuk en ze zeiden dat ik er beter niks op moet smeren dat vanzelf overgaat pff en ik kan me eigen haren niet wassen of trekt dat mtlet douchen erdoor heen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik heb ook Weaver laten zetten en de vlechtjes zijn te strak gefaan dit is dag twee en ik voel het gewoon trekken. Iemand nog een tip? Hoop dat het over gaat.

    BeantwoordenVerwijderen