Recept: Strawberry Monchou

Helloootjes!!

Sinds kort ''woon'' ik samen met mijn vriend. Ik woon nog niet officieel bij mijn vriend, maar ben er wel bijna elke dag. Dat betekent natuurlijk ook dat ik moet koken. Normaal doet mijn lieve mama en papa dat, maar dat gaat niet meer. De laatste tijden ben ik druk bezig met het opzoeken van lekkere recepten van hoofdgerechten tot aan toetjes. && vandaag laat ik jullie een overheerlijke toetje zien, die ik heb gemaakt. Het was ook super duper makkelijk.


Strawberry Monchou!



Wat heb je nodig? (2 personen)

2 glazen (mooie glazen, zien er altijd leuker uit)
100 gram Suiker
250 gram Monchou kaas
250 gram Slagroom (de vloeibare versie :p)
250 gram Koekjes (maakt niet uit welke, ik heb zelf choco chip koekjes gebruikt)
Blikje aardbeien vulling voor taart.
Eventueel aardbeien om het mooier te maken. (zelf heb ik dat niet gebruikt)

Lets Begin........

Stap 1: Maak van de koekjes allemaal kruimeltjes.


Stap 2: Verdeel de kruimeltjes in de 2 glazen. (mag zelf kiezen hoeveel. meestal is het minder dan de helft, rond 1/4 deel van het glas)


Stap 3: Meng de slagroom met de suiker (ik heb zelf op gevoel suiker toegevoegd totdat ik het lekker vond).
            Het rechter bord is de slagroom en linker bord de monchou kaas.


Stap 4: Klop de monchou kaas totdat het lekker luchtig is. (I Know, ziet er niet zo luchtig uit :P)


Stap 5: Meng de luchtige monchou kaas met de slagroom totdat het één geheel wordt.


Zo hoor het ongeveer uit te zien. ( heb iets groters gepakt, want anders zou het te veel zijn voor zo'n klein bordje)


Stap 6: Verdeel het monchou/slagroom mengels in de glazen. (Hiervan kan je lekker veel zetten. zoals op de foto)


Stap 7: Zet de aardbeienvulling erop. (je mag ook zelf kiezen hoeveel. Mijn glas was al helemaal vol dus kon er niets meer bij)



Stap 8: Zet de glazen voor minimaal 1 uur in de vriezer.
Na dat uur kan je er ook aardbeien op doen.
& Klaar is kees!!


Dit recept heb ik hier gevonden.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten