Love2Travel: Portugal



12 jaar lang duurde het om weer met mijn familie op vakantie te gaan. En dan bedoel ik echt mijn hele familie (Mijn (stief)papa, mama, en 3 zusjes). Waarom Portugal? Nou mijn vader is zelf Nederlandse/Portugese. Mijn grootouders en oom wonen ook daar al heel veel jaren. Als ik aan Portugal (Nazare) denk, dan denk ik aan kerst. Vroeger (als laatst dus 12 jaar geleden) gingen wij elk jaar in december naar Portugal. Dan gingen we lekker op de boulevard lopen, naar opa's visserszaak, koekjes bakken met oma, veel cadeautjes uitpakken en op het strand naar het vuurwerk kijken. Zo'n fijne herinnering.
Nooit ben ik daar geweest in de zomer en toen ik erachter kwam dat wij samen naar Portugal gingen, was ik ook echt super blij. Eindelijk kon ik zwemmen in de zee en ook was ik eindelijk oud genoeg om ook uit te gaan. Uiteindelijk is het ook een van mijn mooiste vakanties geworden. Ik heb echt genoten van het weer, de omgeving, eten en natuurlijk mijn familie. Ik zal mijn foto's en filmpjes in 4 categorieën indelen (Omgeving, strand, bezienswaardigheden en uitgaan). De foto's die op mijn blog te zien zijn, is niet eens kwart van wat er op mijn laptop staat. Maarja, anders wordt het te veel.

Hier zijn ze dan......


Omgeving:
De buurt in Nazare waar mijn grootouders wonen.

Nazare
Opa samen met Fofa.

Een prachtig uitzicht van het strand in de buurt van Nazare. 




Met Papa!




Selfie met schoonbroertje onderweg naar grotten.
In Lisboa bij een boom (vraag me niet waarom).

Bij de boulevard van Nazare.
Een kinderopvang in de buurt van Nazare.




Bezienswaardigheden:

Grotten bezoeken.

Een ei van een dinosaurus. 

Fatima (een rooms-katholiek bedevaartsoord)


Mensen die een belofte hebben gedaan en nu knielend nakomen.

Een heel mooi moment van mijn zusje. Macy is hier bezi met bidden.





De kerk van Fatima.

Obidos (oude stad)



De huisjes van Obidos.

Macy binnen in het huisje. Het is echt klein!


Kerk in de buurt van Nazare (vraag me niet welke, ik kreeg een hele geschiedenisles hierover van mijn pa. Ben helaas vergeten)

Onderweg naar Lisboa


Brug in Lisboa


Selfie met de brug.

Cristo Rei (Lisboa)



Lisboa



Strand:



Het strand


Selfie met op achtergrond de vrouwen met traditionele Portugese kleding (vissersvrouwen)


Met nichtje Shania.



Macy







Uitgaan:

Ijsje eten bij de boulevard.

Drankje doen!

& eten!

Armbandje laten maken in de stad. 



Foto tijdens het uitgaan in Leiria.







Lisboa, Shoppen.

Lisboa



Mijn favo drankje in Portugal!!



Even een ''But that's none of my business'' foto. 

Mijn naam is Maria Eliana en heeeee!!! 

Macy heeft haar auto in de supermarkt gevonden!!



Na een pedicure en manicure.


Heerlijk kip piri piri eten! Mmmm...

Lekker drinken bij de boulevard.


Het was me een avond!!


Pff, wat genoot ik hier zo erg van mijn kinderbueno en oreo ijsbolletjes.


Dit moet ik echt leren maken.. hemels!!! als je een bijt neemt komt er gesmolten choclade eruit!!!!!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten