Love2Travel: Thailand





Samen met mijn vriend ben ik in Mei voor 18 dagen naar Thailand geweest. Het was voor ons beide onze eerste vakantie alleen als koppel en onze eerste keer in Azie!!! Heel spannend was het allemaal, maar oh wat hebben wij ons zo gestresst in Thailand. Mijn vriend en ik hadden eerst tickets gehaald van Amsterdam naar Thailand en daarna pas (nadat we 100% wisten waar we allemaal naar toe wilden gaan) hebben wij de binnenlandse vluchten geboekt. Vaak gaan mensen met de trein reizen in Thailand, maar aangezien wij maar 18 dagen hadden, wilden wij geen tijd verspillen.


Verder hebben wij alleen 2 nachten hotel geboekt voor in Bangkok. Voor de rest hebben wij alles daar in Thailand geregeld. Mijn tip is...DOE DAT NIET!!! of vind een betrouwbare reisorganisatie in Thailand. Op zich was het niet echt duur alles wat wij kregen van de travel agency (Hotels + transfers + 3 activiteiten [Elephant Farm, The Zoo & Coral Island]. Wij hebben voor 2 personen rond 800 euro betaald. Maar door miscommunicaties waren paar dingen niet goed geregeld, zoals de transfer van vliegveld naar het hotel.

Ook waren wij niet echt blij met de hotels. Wij hadden zelfs besloten om last minute te veranderen van hotel bij Koh Phi Phi. Het hotel (sorry je kon het geeneens een hotel noemen) was klein, vies en lawaaierig. Aangezien we in Pattaya al hadden meegemaakt dat we niet eens goed konden slapen en de hoteleigenaar ons flink had belazerd, hadden we daar geen zin in. Wij hebben dus nog ongeveer 200 euro bij gezet zodat wij heerlijk konden relaxen in een wat betere hotel.

Maar....ondanks al die stress, hebben wij toch een prachtige vakantie gehad. Want duh.. we waren in Thailand for God's Sake!! && wat is het daar mooiiiii, het strand, bergen, gewoon alles!! Zelf hebben wij via hotels en internet ook andere activiteiten geregeld.
De meeste mensen zijn daar aardig (niet de mensen natuurlijk die alleen maar geld wilden hebben) en wat mij ook opviel is dat zij daar echt lang naar mij bleven kijken. Heel eng!

Veel mensen kwamen ook naar mij toe om te zeggen dat ik een mooi meisje ben. Mijn vriend vond dat een beetje raar en vroeg gewoon aan iemand waarom zij mij nou mooi vinden (hahaha echt gemeen!!!). Maarja, de reden was dus dat ik mooie grote ogen heb!! Hier in Nederland vinden ze al dat ik grote ogen heb, laat staan in Thailand. Ook heb ik prachtige Lady boys gezien. Sommige lady boy's zijn zelfs mooier dan de vrouwen! En als ze hun mond dicht houden, zou je zelf denken dat het vrouwen zijn.

Wij hebben veel gelachen en genoten. Ook zelf bijna gehuild (aangezien ik super onhandig ben en mijn knie open had geschaafd tijdens het limbo dansen met vuur en ook bijna mijn teen had gebroken omdat er een losse stoepsteen ergens lag). Al met al, was het een mooie tijd om aan terug te denken. Ik heb zoveel mooie herinneringen daar gemaakt. Ik zal Thailand nooit vergeten!

Hieronder zal ik ons reisschema plaatsen zodat jullie een inzicht krijgen van waar wij allemaal waren en wat wij hebben gedaan. && ook zal ik mijn top 10 mooiste en leukste foto's van Thailand plaatsen.


----------------
Ons reisschema voor 18 dagen Thailand:

Dag 01: 05/05/14 - Amsterdam
Dag 02: 06/05/14 - Aankomst Bangkok (Omgeving verkennen)
Dag 03: 07/05/14 - Bangkok (Tempels bezoeken & Shopping Mall)
Dag 04: 08/05/14 - Bangkok - Pattaya (The Zoo & The Walking street)
Dag 05: 09/05/14 - Pattaya (Koh larn [Coral Island] & The Walking street)
Dag 06: 10/05/14: Pattaya -Bangkok - Chiang Mai (Omgeving verkennen)
Dag 07: 11/05/14: Chiang Mai (Elephant Farm & Sunday Market)
Dag 08: 12/05/14: Chiang Mai (Scooter huren & Shopping Mall)
Dag 09: 13/05/14: Chiang Mai (Omgeving met scooter verkennen en naar The Bazaar)
Dag 10: 14/05/14: Chiang Mai - Bangkok - Koh Phi Phi (Omgeving verkennen)
Dag 11: 15/05/14: Koh Phi Phi (Chillen op het strand & Feesten op het strand)
Dag 12: 16/05/14: Koh Phi Phi (Eilanden tour)
Dag 13:17/05/14:  Koh Phi Phi (Relaxen)
Dag 14: 18/05/14: Koh Phi Phi (Relaxen & Feesten)
Dag 15: 18/05/14: Koh Phi Phi (Relaxen)
Dag 16: 19/05/14: Koh Phi Phi - Bangkok (Khaosan Road)
Dag 17: 20/05/14: Bangkok (Pak ophalen & Last minute shoppen)
Dag 18: 21/05/14: Bangkok - Amsterdam

----------------

Het was moeilijk om te kiezen, maar hier zijn ze...Top 10 Thailand Photo's:

Giraffen voeren in Pattaya.

Even een reverse Titanic momentje! haha

Our first Elephant Ride!! Zo'n geweldige ervaring!

The Tiger Zoo in Chiang Mai

Mijn mooiste Panorama Foto! (Samen met een onbekende zonnende meid)

Monkey Island (Die aapjes waren zo eng!)

The Beach zonder Leonardo DiCaprio :(

Hij was er helemaal klaar voor!!

Tempel in BangKok


Wat een uitzicht!! Mijn mannetje & natuurlijk het uitzicht zelf :D



Als je meer informatie wil over Thailand (niet dat ik veel weet) kan je mij altijd een mail sturen via ''contact'' of helemaal onderaan mijn blog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten